Napapiirin seikkailija

Paluu arkeen – harjoitteluun tottuttelua ja uusia tavoitteita

Kovaa kisakrapulaa ei tullut. Nilkat turposivat tolpiksi, mutta turvotus hävisi kotona parissa päivässä, eikä sen jälkeen ole vaivoja ollut. Mitä nyt pari mustaa kynttä ja nahkaa luovat kantapäät. Mieli on ollut myös innostunut ja motivoitunut: olisi heti tehnyt mieli lähteä uudestaan kisaamaan, ja olenkin jo nyt tiiraillut Expedition African alkuboostausta kaihein mielin.

Treenit olen aloittanut kevyesti. Ensimmäinen viikko oli totaalilepoa, toisella viikolla vähän maastopyöräilyä ja kävelyä. Viikonloppuna sitten tein molempina päivinä kaksi lyhyttä treeniä. Tämä viikko, eli kolmas viikko kisan jälkeen on vielä mukavuusalueella ja viikonlopustakin on tulossa helppo. Ensi viikolla sitten normaalit tunnit arkena ja viikonloppuna Levi24.

 

WP_20150531_003

Ounasjoella on vielä rippeitä tulavasta ja luontopolun pitkospuut uiskentelevat vastaan.

Kaikkia lajeja olen jo kokeillut kisan jälkeen. Elimistö on tarjoillut tavallista korkeampia sykkeitä juoksu ja pyörälenkillä. Kuntosalilla tein pari kevyttä sarjaa joka liikkeessä. Etureidet löivät helposti maitohapoille. Joskus on ollut ”sulamisen” tunnetta jaloissa ylämäissä tai rapuissa. Nyt ei ole sellaista, mutta näköjään vähän väsynyttä on lihaksissa meno. Tämä ja ensi viikko ovat pyöräpainotteisia, Levin koitoksen jälkeen sitten vähän enemmän juoksua ja melontaa. Rullaluistleukausikin tuli jo avattua: Kärkkäinen Challengessä on tarjolla sitäkin hupia pitkästä aikaa.

WP_20150530_001

Polkujuoksemassa lähipoluilla, lunta ei ole ja pari lenkkiä on pärjännyt ilman takkia.

 

Uudet potut ja lämminsavulohi lisäke on ehdoton kesäherkku. Salaatti syödään erikseen, ettei sulatettu voi pääse turmelemaan sitä.

Uudet potut ja lämminsavulohi lisäke on ehdoton kesäherkku. Salaatti syödään erikseen, ettei sulatettu voi pääse turmelemaan sitä.

Kaiken lepäilyn ohella olen panostanut ankarasti syömiseen. Palautuminenhan vaatii sitä. Lentäväksi sloganikseni onkin noussut, se, että toissa viikon ruuat on vielä syömättä. Tosiasiassa muutamalla kohdistetulla herkkuiskulla ja tasaisella hedonismilla nuo syömättä jääneet ruuat on taputeltu takaisin kroppaan. Siinäkin suhteessa siis paluu takaisin arkeen on paikallaan. Onneksi kesä on parasta hyvin ja terveellisesti syönnin aikaa.

Seuraavan kerran kisaeväille pääsen jo reilun viikon päästä Levillä. Siellä on tarkoitus neljään naiseen pitää pyörä pyörimässä 24 tunnin ajan, vuorotellen. Siinä pääsee jo tekemisen makuun syömsienkin suhteen, kun saa urheilla jälleen läpi yön. Taukojen pituudeksi muodostuneen reilu tunti, joten jotain kiinteätäkin ehtii välillä syödä. ja niitä sipsejäkin, jotka jäivät Espanjassa syömättä. Onneksi paljon pähkinöitä ja shotteja on jo valmiiksi pakattu kisoja varten.

 

Advertisements
This entry was published on kesäkuu 2, 2015 at 8:28 pm. It’s filed under Harjoittelu and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

2 thoughts on “Paluu arkeen – harjoitteluun tottuttelua ja uusia tavoitteita

  1. Jape on said:

    Hienoa! Toivottavasti saamme lukea paljon kuvia sisältävän kisaraportin myös Levi24:sta. Joko pyörä on viritetty iskuun koitosta varten?

    Tykkää

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: