Napapiirin seikkailija

Flunssa torjuttu!

Karhea kurkku ja niiskuva nenä on ollut perheessä läsnä jo pidemmän aikaa. Myös töissä jatkuu sama sointi. En ole itse sairastanut kunnon flunssaa yli vuoteen. Viime vuoden elokuussa olin yhden päivän kotona, ja pidin 5 päivää treenitaukoa. Sitä ennen sairastin kesän 2013 juhannuksena. Minulle on tärkeää estää flunssan tulo kokonaan, ja selvitä siitä mahdollisimman lyhyellä treenitauolla.

Kuumaa ja siihen kunnon hunajashotti sekä terästykseksi flunssan karkoittajaa.

Kuumaa ja siihen kunnon hunajashotti sekä terästykseksi flunssan karkottajaa. Hunajaa käytän paljon, useita kertoja päivittäin.

Flunssan tuloa tuntuu usein ennakoivan perheenjäsenen flunssa, huono kulku treeneissä, karhea kurkku tai vetämätön olo. Jonkun näistä toteutuessa, on aika toimia. Aiemmin söin hedelmiä, join kuumaa, inkivääriä, otin d-vitamiinia ja sinkkiä. Nyt tartun Puolustajaan. Ja se on kyllä hoitanut hommansa hyvin. kriittistä on myös se, että malttaa jättää heti treenin väliin, kun tuntuu, että flunssa on tulossa. Kokemuksen mukaan sieltä loppupäästä voi laveammallakin tulkinnalla palata treenien pariin, mutta alussa pitää antaa levon kautta mahdollisuus välttää koko tauti.

Lasipullo on riittoisa ja helppo käyttää.

Sain nyt syyskuussa testiin Puolustajaa uudessa pakkauksessa. Lasipullo vie ajatukset perinteisiin mummolan kamferitippoihin, joita otettiin niinikään flunssaa vastaan. Lasipullo tuntuu riittoisammalta. Aine on juuri samaa koostumukseltaan, mitä se on kertapakkauksissakin. Lieneekö annostelu eri, kun pipetillä ainetta ottaa? Pipetti ei ainakaan ylitäyty, vaan annos tuntuu tosiaankin maltillisemmalta.

Olen syönyt nyt geelishottia kuureina. Ensimmäisen 10 päivän kuurin söin elokuussa, kun kurkku tuntui karhealta, enkä halunnut sairastua ennen Kiuruveden kisaa. Toisen setin söin samasta syystä syyskuussa, kun lähipiirissä alkoi olemaan flunssaisia, eikä treeni kulkenut. Nyt on edessä lomamatka ja palon matkustamista, autossa istumista huonoja yöunia. Pyrin puolustajakuurilla saamaan vastustuskykyä ylös, että pääsen matkalle ja olen sen jälkeen taas hyvässä treenikunnossa. Muutaman viikon päästä onkin tarkoitus aloittaa ensimmäinen laatukausi, eli voima, ja suunnata jälleen crossfit-treeneihin.

 

Mainokset
This entry was published on lokakuu 5, 2015 at 9:01 pm. It’s filed under Vaivat ja kuntoutus, Varuste- ja ravintovinkit and tagged , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: