Napapiirin seikkailija

Palautumista sinnillä

Ensimmäinen ateria noin 6 tuntia maaliintulon jälkeen: paistettua juustoa, ranskalaisia, ja leipää.

Pitkän kisan jälkeen tärkeintä on palautuminen. Sitä pyrin nyt vauhdittamaan kaikin keinoin, sillä edessä on vielä yksi kisa. Czech Adventure race oli upea, mutta fyysisesti raskas kokemus. Lähes 70 tunnin suorituksesta vain alle pari tuntia nukuimme. Huolloissakaan yhtään lepoa ei tule, sillä koko huoltoajan yleensä pakkaa varusteita.

Päälimmäisenä kotiin tulon jälkeen on ollut väsymys ja nälkä. Elimistö vaatii lepoa ja ruokaa. Ensimäinen viikko meni päiväunista nauttiessa, kolmen tunnin nokosia useina päiviniä. Nälkä ei ollut nyt mitenkään valtava, joskus on ollut pahempikin. Kuitenkin pääruokien lisäksi on haluttanut välipaloja ja erityisesti iltaisin on ollut se kuuluisa pikku nälkä.

Sinni auttaa palautumisessa, väsymyksen taltuttamisessa ja piristänyt henkistä ”tyhjää oloaki”, mikä usein iskee ison tavoitteen saavuttamisen jälkeen.

Aloitin heti väsymykseen vastalääkkeeksi Sinni-kuurin. Se on toiminut ennenkin. Otan Sinniä, eli sitä entistä Taistelijaa kaksi kertaa päivässä, aamupalalla, ja iltapäivästä teelusikallisen. Aamulla otan sen sellaisenaan, iltapäivällä sekoitan sen smoothieen yhdessä Kuusenkerkkäjauheen kanssa. Käytännössä kyse on kunnon ruusujuuri-kuurista. Ruusujuuri lisää suorituskykyä, ja ennen kaikkea edistää palautumista. Sitä on saatavilla monissa lisäravinteissakin, mutta pohjoisessa kasvaneessa kasvissa vaikuttavia aineita on eniten. Eli se on kaikista tehokkainta.

Näistä apua stressiin, palautumiseen ja flunssien ennaltaehkäisyyn.

Lisäksi itsellä Sinni piristää. Ei hetkellisesti, kuten kofeiini, vaan nostaa mielialaa ja lisää motivaatiota. Tässä pienessä kisatyhjiössä on ollut ihan kiva päästä nopeastim atkaväsymyksestä eroon ja kiinni arkirutiineihin treenamisineen. Väsymys ja loputon nälkä on selätetty nopeimmin, yleensä viikon kuluessa kisasta. Sen jälkeen jatkaa palautumistaan vielä lihaksisto ja hermosto. Kuulumisia näiden tiimoilta vielä uudessa postauksessa.

Näihin Arctic Warriorsin tuotteisiin pääset tutustumaan täältä.

Lisää Arctic warriors -sanansaattajasta täällä.
Aiempi postaus ruusujuuren tehosta täällä.
Postaus hunajan käytöstä lisäravinteena täällä. Ja
postaus flunssan ehkäisemisestä täällä.

 

 

Mainokset
This entry was published on syyskuu 17, 2017 at 5:48 pm. It’s filed under Varuste- ja ravintovinkit and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: